De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 9 martie 2012

Sfințișori moldovenești



Tradiția laică vorbește la noi despre 40 de sfinți și despre 40 de pahare :).


La mine au ieșit vreo 15 sfinți, iar paharul cu vin a fost de decor. Dar e vin de țară buuuun .... Îl mai re-verificăm din când în când.

Revin mai târziu cu detalii despre cum se prepară, dacă e cineva interesat. Eram ferm convinsă că am mai povestit și anul trecut despre ei, dar se pare că postarea a rămas nefinalizată :). Și nici anul trecut nu am avut de-a face cu cele 40 de pahare dacă la asta vă gândiți :)))).

Și iată și rețeta, draga mea Petro :)!

Am folosit:
Aluatul:
  • 200 ml de lapte cald
  • 100 ml ulei
  • 2 ouă
  • 2 linguri iaurt
  • 6 linguri de zahăr (parcă ar fi mers vreo 8)
  • 42 gr drojdie proaspătă (un cub mare)
  • 550 gr făină
  • coajă rasă de portocală
  • esență de vanilie
  • sare

Siropul:
  • 200 gr zahăr
  • 300 ml apă
  • esență de vanilie și de rom
  • coajă rasă de lămâie
  • miere
  • nucă măcinată, muuuuultă nucă măcinată (dacă se poate - la mașină; eu am mărunțit-o la robot și are cu totul altă textură decât ar trebui să aibă...)
Pentru aluat am abuzat de mașina de pâine.
Am pus drojdia cu o lingură de zahăr, câteva linguri de lapte și puțină făină la dospit 10 minute.
Restul ingredientelor au ajuns în mașină: lapte, ulei, ouă bătute puțin, iaurt, sare, zahăr, mirodenii, făină, și deasupra moț drojdia. La programul de frământat cu toate astea...

Pe vremea când nu aveam mașină de făcut pâine făceam așa.

Aluatul iese destul de moale, dar îl modelez cu puțină făină. Luam câte o bucățică, făceam o tijă lunguță și subțirică și formam un 8. Mutam în tavă.

Nu am poze din etapa aceea pentru că atunci eram convinsă că rețeta era deja postată pe blog :).

La cuptorul încins: 10 minute la 180 de grade și apoi la 160 până sunt frumos rumenite opturile.

În timpul ăsta nu am stat degeaba: am preparat siropul din apă, zahăr și mirodenii și l-am pus într-o farfurie adâncă. Am făcut niște miere lichidă la loc (am din-aceea de se zaharisește). Am măcinat și nuca. Am pregătit pe o hârtie de copt un pătuț din această nucă.

Am scos tava din cuptor. Aici a fost o etapă distractivă. M-am jucat cu ... fierbințeala: plăcințelele fierbinți ajungeau una câte una în farfuria cu sirop călduț, erau întoarse pe toate părțile, apoi aterizau pe patul de nucă, erau unse pe deasupra cu miere și erau acoperite cu nucă măcinată. Scuturate și așezate pe platou.

Am avut 2 tăvi. Am început să modelez a doua tavă când am estimat eu că mai sunt 10 minute și trebuie să o scot din cuptor pe prima. Altfel ar fi crescut exagerat.

Și asta e povestea sfințișorilor mei ... mai mult drăcușori de fapt :)... la câte chestii neortodoxe au în ei.

Spor!






Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.