De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

sâmbătă, 20 iunie 2009

Maioneză de post


Un substitut de maioneză foarte ușor de făcut și muuult mai ușor decât cea clasică. Și la fel de cremos.

Cum am ajuns să o fac?

Cu ocazia trimiterii copilului cu bunicii la țară, am reușit să mă ocup și de o curățare temeinică a frigiderului. Am descoperit în congelator că mai am 2 pachete de vinete și mi-am dat seama că mai e puțin și se coc cele din grădină. Așa că am hotărât să fac o salată de vinete.

Eu nu am fost în stare până acum să fac o maioneză în casă. Am încercat varianta asta, dar nu mi-a ieșit. S-a tăiat rău de tot.

UPDATE 15 iulie 2009: Am refăcut maioneza clasică în această variantă și mi-a ieșiiiit. Detalii: aici.

Așa că, soluție de criză:
  • 125 ml de apă rece (am pus din frigider)
  • 20 gr de făină
  • 1 linguriță de muștar
  • 1 lingură zeamă de lămâie
  • sare
  • ulei de floarea soarelui

Făina am diluat-o în aproximativ jumătate din cantitatea de apă. Restul de apă - la fiert. Când a dat în clocot, am luat de pe foc, am turnat făina și am pus din nou pe flacără mică amestecând încontinuu. În foarte scurt timp, am obținut această pastă.

Am lăsat-o să se răcească de tot.

Am adăugat muștarul, lămâia și sare. Am omogenizat. Am început să pun ulei și să amestec.

Asta a fost tot.

Sursa rețetei: aici.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.