De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 17 iulie 2009

Prăjitură din albușuri


De la crema de vanilie (crema pasticcera) sau de la înghețată (sau de la diverse alte preparate) îmi rămân albușuri de ou. Nu le arunc. Le depozitez în congelator.
Eeeei, a venit momentul să le scot. Le-am lăsat să se dezghețe. Sinceră să fiu, nu știu exact câte albușuri am avut. Șapte sau opt, cred. De acum înainte, le voi congela individual în punguțe, sau văd eu cum :).

Buuun.

Ingredientele:
  • albușuri de ou - cântărite: 212 gr (7 sau 8 albușuri)
  • un praf de sare
  • zahăr - cântărit: 200 gr
  • făină - cântărită: 120 gr
  • 50 gr unt
  • zeama de la o jumătate de lămâie (data viitoare voi pune de la o lămâie întreagă)
  • 1 linguriță coajă de lămâie
  • stafide, rahat tăiat bucăți, alune de pădure sfărâmate, ciocolată tăiată bucăți

Metoda de lucru:

Am topit untul la microunde și l-am lăsat la răcit.

Am pus albușurile într-un pahar. Aveam două exemplare din acest tip de pahar :).
Am pus în al doilea pahar zahăr până ce a ajuns la același nivel cu albușurile.



La fel am făcut și cu făina.


Apoi am umplut paharul cu un amestec de stafide, rahat tăiat bucăți, alune de pădure sfărâmate, ciocolată tăiată bucăți.

Și am început un proces care a durat (pe cronometratelea) 25 de minute.

Albușurile cu un praf de sare - bătute spumă tare.



Adăugat zahărul cam în 4-5 ture. Amestecat bine până s-a topit tot zahărul. Obținut o spumă - cremă tare și lucioasă.



Abandonat mixer și apucat tel.

Adăugat făina în ploaie cernută, cam în 5-6 ture și amestecat ușor după fiecare.



Adăugat untul (topit și răcit). Omogenizat ușor.



Adăugat lămâia. Omogenizat ușor.



Adăugat amestecul cu stafide ... Omogenizat ușor.



Aprins cuptor la 8 din 8.

Uns tavă cu unt și tapetat cu făină.

Pus aluatul în tavă.



Nivelat.


Gata cele 25 de minute!

Fixat treapta 1 din 8 la cuptor. Lăsat acolo cam 35 de minute. Când am scos tava din cuptor, am și scos prăjitura pe grătar (ajutându-mă de mănuși). Cuptorul meu e nărăvaș, arde fundul ... prăjiturii :)). Dacă aș mai fi lăsat-o în tava clocotită, s-ar mai fi ars încă puțin :)). Așa, am reușit să o salvez.


Absolut delicioasă! Cam așa arată înăuntru:


Sursa rețetei: aici.


Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.