De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 7 aprilie 2010

Clătite rupte (Kaiserschmarrn)



O pufoşenie de clătite! Mai groase decât cele clasice şi foarte aromate. Aromele se pot schimba în funcţie de gusturi, de anotimp, de ... ce vreţi voi.



Am folosit:

  • 50 gr stafide (pe care le-am ţinut în 3 linguri rom şi o fiolă de esenţă de rom pentru aproximativ 45 de minute)
  • o lingură concentrat de fructe uscate
  • 200 gr făină
  • 250 ml frișcă lichidă
  • 250 ml lapte
  • 25 gr (1 lingură) unt - topit și răcit
  • 1 linguriță coajă de lămâie și portocală
  • 3 ouă
  • un praf de sare
  • unt pentru prăjit

Cum am operat:

Am pus stafidele în rom.

Am amestecat făina cu frişca şi cu laptele până ce nu mai erau cocoloaşe. Am lăsat la odihnit 30 de minute.

Am topit untul şi l-am lăsat să se răcească.

Am separat gălbenuşurile de albuşuri. Pe ultimele le-am bătut spumă tare cu un praf de sare.

Peste amestecul cu făină am pus gălbenuşurile, untul, coaja de citrice şi am amestecat bine.



Apoi am pus şi spuma de albuşuri şi am omogenizat uşor.

Am pus tigaia cu capac la încins. Am topit un cubuleţ de unt cam cât o lingură.


Am turnat din compoziţie până ce fundul tigăii a fost perfect acoperit peste tot. Am presărat deasupra stafide (la 2 dintre clătite) sau concentrat de fructe uscate (la a 3-a clătită).



Am pus capacul. Am lăsat 10 minute la foc mic.

Am întors clătita cu paleta. Am mai lăsat 3 minute.


Apoi cu o spatulă de lemn am tăiat clătita în bucăţi.


În funcţie de grosimea clătitei a trebuit să mai las unele dintre ele să se mai rumenească.

Scoase pe farfurie, le-am pudrat cu muuuult zahăr vanilat.


Pe care l-am scuturat la bucăţile servite cu dulceaţă de vişine.


O minunăţie!


Sursa: aici.




3 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

UN PREMIU SI O PROVOCARE PT TINE, PE BLOGUL MEU!

Irina spunea...

Mulţumesc pentru premiu, Just Me! Şi accept provocarea, doar că voi răspunde la ea puţintel mai târziu.

Pupici!

Roz_bonbon spunea...

Irina, arata foarte apetisant, iar acea manuta dulce intregeste tabloul :)
Daca iti face placere , ai la mine pe blog o sumedenie de premii :)
Te invit sa le ridici daca iti face placere.
Sa aveti un week-end minunat!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.