De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 6 august 2009

Tort 2 în 1




L-am numit așa pentru că este vorba de un tort alb, de sine stătător, pe care l-am încadrat într-un blat de tort negru, tăiat în două, evident :).
Pare foarte complicat la prima vedere, dar este foarte simplu de realizat, luând în considerare că vorbim totuși de un tort.

Am început cu blatul negru. Pe care l-am făcut foarte repede și foarte ... silențios.

Cum? Din:


  • 200 gr de făină
  • 250 gr de zahăr
  • 70 gr de cacao
  • 1 plic praf de copt
  • un praf de sare

  • 450 gr de lapte (nu ml; am folosit cântarul)
  • 35 gr ulei (nu ml; am folosit cântarul)

Buuun. Cu telul am amestecat ușor, dar convingător ingredientele uscate, astfel încât să am pudră de cacao și nu bulgărași. Apoi am început să torn câte puțin din amestecul de lapte cu ulei. Până am obținut asta:

Adică o chestie cam ca la clătite, hai puțin mai groasă.

Am dat drumul la cuptor.
Am uns forma de tort cu unt și am tapetat cu făină.
Am turnat compoziția.


A stat la cuptor la treapta 1 din 8 cam 50 de minute. De pe la minutul 35 am verificat cu scobitoarea.


Am scos pe grătar și am lăsat la răcit.

Am pregătit aceeași formă ca să fac și partea albă.

Procesul a decurs cam așa:

Am pus fructele din acest compot la scurs.


Am pus 125 gr de zahăr, un praf de sare și o fiolă de esență de vanilie în 250 ml de lapte rece, amestecând din când în când.

Am pregătit forma: am uns-o cu margarină.

Cu 200 ml de compot am pregătit 2 plicuri de gelatină Dr. Oetker: am lăsat 10 minute gelatina în lichid, apoi am pus vreo 5 minute vasul în baie de aburi ca să se topească granulele.

Am bătut bine bine 250 ml de frișcă lichidă (am folosit Hulala și Meggle și au fost foarte bune ambele).
Am încorporat laptele și am omogenizat.


Am pus și gelatina în fir subțire mixând fără întrerupere.


Am ”asamblat” blatul: strat de frișcă, strat de fructe, strat de frișcă, strat de fructe, strat de frișcă.


La congelator pentru fix 2 ore.

L-am scos din formă trecând cu lama cuțitului pe margini.


Treaba cu margarina pe formă are o explicație logică: până acum am făcut blatul ăsta drept tort - el însuși era un tort. L-am făcut într-o oală rotundă și scundă care îmi încape în congelator. Iar pentru a scoate tortul cu fața perfectă, puneam oala în apă clocotită sau pur și simplu pe ochiul de la aragaz. Margarina se topea imediat și tortul ieșea perfect.

Doar că de data asta mi-am dat seama la timp că în forma mea de tort cu baza detașabilă apa din oală ar fi ajuns direct în tort :)).

Așaaaaa.

Am tăiat blatul negru în două. Anul ăsta mama a făcut o dulceață de vișine minunată care a ieșit mai zemoasă. perfectă pentru un surogat de sirop pentru tortul meu. Am pus câte puțină dulceață și câteva fructe pe cele două părți de blat.

După ce am scos inelul lateral, am așezat blatul alb peste jumătatea de bază a blatului negru.


Apoi am ”pus capacul”.


Deși intenția mea era să îmi fac munca ușoară și de aceea am făcut ambele componente în același vas, lucrurile nu au stat tocmai așa. La copt, blatul negru s-a strâns puțin. La congelat, cel alb a păstrat diametrul formei. Nu știu dacă se vede mai sus ce haios arăta tortul meu. Noroc că partea albă e foarte pufoasă și am croit-o cu un cuțit exact pe diametrul celei negre.

La ornat, am mai spus, nu mă pricep deloc. Așa că asta e tot ce am putut să fac:

La mulți ani, Alina!

Sursa pentru blatul negru: aici.
Sursa pentru blatul alb:




Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.