De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 4 februarie 2010

Sos olandez




Un sos uimitor de bun. Făcut în cadrul odiseei Ouă Benedict.

Fiind pentru prima dată când l-am făcut, am încercat o cantitate mică. Absolut suficientă pentru 3 porții de ouă.

Am folosit:
  • 1 lingură oțet de vin
  • piper negru proaspăt măcinat
  • 1,5 linguri apă rece
  • 1 gălbenuș
  • 55 gr unt (topit și răcit)
  • zeamă de lămâie
  • sare

Am început cu topirea untului la microunde, lăsându-l apoi să se răcească.

Am pus oțetul cu piperul pe foc mic până ce lichidul s-a evaporat (am avut grijă să nu se ardă).
Am pus apa rece peste piperul oțetit. Am pus ibricul în apă rece ca să se răcească bine conținutul.

Am pus o oală cu apă la fiert (pentru baie de aburi).

Am strecurat apa rece cu piper peste gălbenuș și am omogenizat. Apoi am pus castronul în baia de aburi.
Am ținut focul la minim, fără ca apa să bolborosească sau să atingă fundul castronului. Astfel, amestecând încontinuu, oul s-a încălzit încetul cu încetul și nu s-a granulat. Când și-a schimbat culoarea în mod uniform și a început să se îngroașe am luat castronul din aburi.
Amestecând încontinuu și în același sens, am început să picur câte puțin unt. După ce am terminat și cu untul am adăugat zeamă de lămâie și sare pe gustate și asta a fost.

Ca să îl păstrez cald, am răcorit puțin apa de la baia de aburi și am plasat castronul deasupra oalei din nou, fără ca aceasta să fie pe foc, bineînțeles.


Sursa: aici.


Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.