De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

joi, 16 iulie 2009

Chiftele cu sos


O rețetă în care aceste chiftele sunt fierte, nu prăjite.

Porția Nataliei nu am apucat să o pozez pentru că am avut-o cu noi în parc. E foarte bun și rece, iar după niște ture de alergat și de rupt fundulețul pe tobogan e și mai bun :)).

Să povestesc cum am făcut:
  • tigaie la încins cu 3 linguri de ulei în ea
  • aruncat 4 căței de usturoi tăiați în două în ulei și lăsați pe foc mic până s-au rumenit
  • scos usturoi
  • turnat 500 ml suc de roșii (eu am făcut în casă de soacra mea)
  • adăugat oregano și foi de dafin și lăsat pe foc mic să fiarbă

Buun!

Încă de după aruncatul usturoiului în ulei m-am apucat de a doua ”etapă”, să zic așa: chiftelele propriu-zise. Am folosit:
  • 250 gr de carne tocată
  • 1 dovlecel mic (dat prin răzătoarea mare)
  • 1 cartof mic (dat prin răzătoarea mică)
  • 1 felie de pâine udată și stoarsă bine


  • 1 ou
  • sare
  • piper
  • pătrunjel
  • mărar
  • ceapă verde (la plic; e aromată bine)
  • 4 căței de usturoi pisat



Aceste ultime ingrediente le-am bătut bine într-un castron și le-am adăugat peste primele. Am amestecat cu lingura bine bine bine.

Modelam chifteaua în mână, îi dădeam drumul în sos. Și tot așa pâââână am terminat compoziția.

Am avut proasta inspirație să folosesc tigaia tip wok (fundul tigăii are diametru mai mic) și să vedeți ce chin să pun toate chiftelele în sos fără să stea una peste alta. Bașca, sosul trebuia să acopere aproape de tot chiftelele. Uuuuffff! Dar m-am descurcat până la urmă.

Am lăsat 20 de minute la foc mic, am întors chiftelele și pe partea cealaltă, am mai adăugat puțină apă (cam scăzuse sosul, nu le mai acoperea deloc pe chiftele) și am mai lăsat 10 minute.

Am pus trebușoara asta peste niște paste. De asemenea, cred că va merge taaare bine cu niște găluște. Data viitoare.

Sursa de inspirație: aici.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.