De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 5 iunie 2009

Prăjitura "mere scufundate"


Una din primele reţete pe care le-am găsit pe culinar.ro şi care mi s-a părut suficient de uşoară să o încerc.
Foarte bună treaba asta! Până am făcut-o în oală rotundă, să iasă ca un tortuleţ. Acum am încercat şi în tavă pătrată, ca să iasă blatul mai subţire.
Pentru blat am folosit:
  • 125 gr de margarină (la temperatura camerei)
  • 125 gr de zahăr
  • 1 pachet zahăr vanilinat
  • 1 praf de sare
  • 3 ouă
  • 200 gr de făină
  • 2 linguriţe de praf de copt (5 gr)
  • 2 linguri de lapte
  • 1 linguriţă coajă de lămâie
Proces de executare blat:
  • aprins cuptor la treapta 2 din 8
  • uns tavă cu unt şi tapetat cu făină
  • amestecat făina cu praful de copt
  • frecat margarina până ajunge ca o cremă
  • adăugat tot zahărul şi sarea şi mixat până la omogenizare perfectă
  • pus câte un ou şi amestecat după fiecare până la omogenizare
  • pus laptele, făina şi coaja de lămâie şi amestecat bine bine; ăsta e finalul
  • întins în tavă
Urmează "toppingul". Am pregătit la îndemână zeama de la o lămâie şi merele, vreo 7 am avut, dar au încăput 6 şi jumătate. Tăiam în 4 un măr, curăţam de cotor şi coajă, dădeam fiecare bucată prin zeama de lămâie şi o scufundam în blat. Şi tot aşa, până s-a epuizat spaţiul. La sfârşit, merele le-am tăiat mai mărunt, să umplu toate spaţiile.
Am presărat scorţişoară.
Am pus nişte stafide.
Am pus şi nişte nucă ruptă în mână.
Am băgat la cuptor vreo 60 de minute, de la minutul 40 tot verificând la fiecare 10 minute. Culoarea de deasupra a blatului care creşte printre mere e barometrul.
Modul meu preferat de servire: încălzită la microunde şi cu îngheţată de vanilie şi caramel deasupra.

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.