De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

vineri, 29 mai 2009

Lasagna

Pe vremurile în care sediul firmei la care lucrez era în centru, mergem adesea la P***a H*t în apropiere și invariabil comandam lasagna. Îmi place foarte mult.
Am mai încercat și la Budapesta, la o cârciumioară italienească.
Atât de mult îmi place încât am comandat lasagna vegetariană (că de alta nu era) la P***a H*t din Port Louis. Alexandra, trebuie sa recunosc că a fost MINUNATĂ!

Totuși, eu acasă pregătesc varianta ... carnivoră.

Și fac uite cam așa.

Întâi pregătesc compoziția de carne. De obicei o fac dimineața când doarme bebe.
Acum am avut:
  • 400 gr de carne de vită tocată
pe care am dezghețat-o.

Așaaa, până aici nimic spectaculos :)).

O ceapă de mărime medie a fost tăiată peștișori și peștișorii în 3. Am pus-o în tigaie cu o lingură de ulei de măsline și după 2-3 minute am adăugat carnea. După părerea mea, aceasta avea nevoie disperată de:
  • 1 linguriță rasă de sare
  • 1/2 de linguriță de piper
  • 1/2 de linguriță de cimbru
  • 5 căței de usturoi
  • 4 foi de dafin
Am lăsat la foc mic, amestecând din când în când până ce s-a dus toată apa și carnea dădea semne de pârpolire.




Între timp am decojit roșiile pe care le vedeți în poză și le-am tăiat cubulețe.




La semnele de pârpolire le-am rostogolit și pe ele în tigaie și am amestecat bine bine. Pentru că erau roșii coapte pe vapor, am pus și puțin piure de roșii, pentru culoare și gust.

Am lăsat la foc mic să scadă. Mie nu îmi place lasagna prea zemoasă.

Și asta a fost cu carnea. Din acest sos hai să-i zic, a servit și domnișoara 2 linguri peste niște paste fierte la repezeală la prânz.

În timpul somnului ei de după-amiază, am construit lasagna.

Am făcut repede sosul bechamel. Din:
  • 250 ml lapte
  • 12 gr unt
  • 12 gr făină
  • sare (foarte puțin)
  • nucșoară (foarte puțin)

Laptele l-am pus la fiert. Într-o cratiță am topit untul la foc mic mic, am adăugat făina amestecată cu sare și nucșoară, am amestecat repede și apoi am tot turnat câte puțin lapte amestecând incontinuu. Întotdeauna îmi rămân cocoloașe și soluția mea e următoarea: după ce am încorporat tot laptele, răstorn sosul în alt vas. Apoi il trec printr-o strecurătoare, pasând cocoloașele cu lingurița. Mai pun puțin pe foc și aia e.






Acum asamblarea:
  1. ung vasul cu unt
  2. strat consistent de sos bechamel fierbinte
  3. foaie lasagna
  4. strat carne
  5. sos bechamel
  6. parmezan ras
  7. foaie lasagna
  8. strat carne
  9. sos bechamel
  10. parmezan ras
  11. foaie lasagna
  12. sos bechamel (nu foarte mult)









Am acoperit vasul cu folie de aluminiu. Am păstrat la frigider.

La momentul T0, am dat drumul la cuptor la treapta 8 din 8, am băgat lasagna, am lăsat așa 10 minute. Apoi am redus căldura la treapta 4 și am lăsat 25 de minute. Am scos vasul, am dat jos folia și am acoperit cu mozzarella. Din păcate, aveam in casă numai din aceea biluțe care cred că e special făcută pentru salate. A căpătat o structură gumată când s-a topit. În general abuzez de calup, pe care îl tai în felii subțirele. Am mai pus 10 minute la cuptor, cât să se coloreze puțin mozzarella.

Gataaaa!


2 comentarii:

Alexandra spunea...

Ok, si aia fara vaci moarte prin ea, in afara de ciuperci si eventual doi dovlecei, ce naiba avea, ca morcovi nu cred ca avea, si sunt curioasa ce textura de legume ar merge la lasagna...

Irina spunea...

avea dovlecei si vinete. rosii, evident. si ... nu mai tin minte. stiu doar ca era foaaaarte buna.
oricum, la lasagna bechamelul si parmezanul fac totul.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.