De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

sâmbătă, 2 iunie 2012

Chec cu nutella

De când am zărit această rețetă mi-am zis că e musai să o încerc. Doar e otravă curată, nu? :)))

Se face foarte ușor din:
  • 4 linguri nutella
  • 4 ouă
  • un praf de sare
  • 200 gr  zahăr
  • 175 gr făină
  • 1 plic praf de copt
  • 1 linguriță rasă scorțișoară
  • coașă rasă de portocală
  • esență de rom
  • 4 linguri de apă

Mai e și glazura, care în rețeta originală conține 50 gr ciocolată neagră, 2 linguri nutella, 2 linguri apă; toate amestecate prin topire pe baie de aburi cu 5 minute înainte de a scoate checul din cuptor.
Din diverse motive, eu am avut altă abordare, vă povestesc mai jos :).

Am început prin a topi cele 4 linguri de Nutella pe baie de aburi. Eu cu topitul oricărei ciocolate la microunde nu m-am împăcat niciodată. Întotdeauna am ars-o.

Am dat deoparte să nu fie chiar fierbinte când o înglobez în aluat.

Am pus cuptorul la încins la 180 de grade (foc mediu).

Am pus albușurile la mixat cu un praf de sare. Când s-au făcut spumă am început să torn zahărul în ploaie și am lăsat să se amestece bine totul. Între timp am amestecat prafurile și am pus hârtie în tăvi. Spun tăvi pentru că mergeam în vizită și am făcut 2 checuri mai mici, unul să îl ducem cadou.

Am adăugat câte un gălbenuș.

Am mutat pe viteza 1 la mixer și am pus făina cu praful de copt și cu scorțișoara (amestecate mai sus :) ).

Iar la maxim și am adăugat romul, apa și am răzuit coajă de portocală.

Am răsturnat în tăvi uniform.

La cuptor 40 de minute.
Și între timp am pregătit glazura. Aveam 2 checuri de uns, deci suprafață mai mare. Nu aveam cioco amăruie în casă. O groază de NU-uri. Așa că m-am descurcat astfel: cu 50 gr de ciocolată cu lapte, o lingură bună de cacao, 3 linguri de nutella și vreo 2 de apă pentru început. Le-am pus pe baia de aburi și le-am lăsat să se topească. Am ajuns la concluzia că e prea tare glazura, așa că am tot pus câte puțină apă și amestecam până ce am ajuns la această consistență.

Atunci am oprit focul, dar am lăsat glazura pe aburi până ce am scos din cuptor checurile.


Imediat le-am apucat de hârtie, le-am scos din tavă și le-am glazurat.


Sursa rețetei: aici.


3 comentarii:

Anonim spunea...

m-ai cucerit cu blogul tau!!!! am parcurs si postarile anterioare, nu toate inca, si am gasit o sumedenie de tentatii!!! le voi incerca!!! te rog, care este dimensiunea tavii pt prajitura "Pasiune intunecata"? Multumesc, Raluca

Irina spunea...

Raluca, mulțumesc încă o dată și mult spor!

Anonim spunea...

foarte explicit..multumesc, m-ai cucerit!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.