De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 26 iunie 2012

Gogoși turnate

Căldură mare, mon cher!
Dar poftă și mai mare :). De chestii ... nepermise toată ziua. E vacanță, copilul se distrează la aer curat iar mami face dezmăț în bucătărie.

Cu ajutorul provocării Amei și cu cel al blogului alocat în această lună: cel al Ginei a fost dezmăț crunt. Nu cu multă muncă am regăsit amintirea acelor poffertjes despre care vă povesteam aici.

Am respectat rețeta Ginei întocmai și am folosit:
  • 3 ouă
  • 5 linguri de zahăr (80 gr)
  • un praf de sare
  • 500 gr iaurt
  • 2 plicuri praf de copt
  • esență de vanilie
  • coajă de lămâie
  • făină (cam 400 gr, deși cred că ar fi „încăput” 450) - trebuie ajuns la consistența unei smântâni destul de groase

Am pus tigaia la încins.
Procesul de obținere a aluatului: mai mult decât simplu. Ouă, zahăr și sare la mixat. Amestecat iaurt cu praf de copt. Adăugat peste ouă. Puse mirodeniile. Început să adaug câte o lingură de făină. Mi-a fost frică să pun mai mult de 400 de grame pentru că știu de la clătite că aluatul se mai îngroașă cât stă; am zis să nu obțin chiar chifle la sfârșit :).

Cu lingura am tot turnat la gogoși în uleiul încins. Cum începeau să facă gropițe pe partea de deasupra, le întorceam.


Le-am lăsat să se coacă bine la foc mediu spre mare și am obținut niște bunăciuni! Dacă baia de ulei ar fi fost mai adâncă s-ar fi rotunjit mai mult. Dar nu e bai, e bună și nițică economie din când în când :).

Simple cu zahăr pudră vanilat - foarte gustoase.

Cu o lingură de dulceață (de nuci în cazul de față) deasupra sunt minunate (aluatul nu e foarte dulce).


De asemenea încălzite la microunde și cu înghețată deasupra e o altă opțiune.
Și încă o poză cu unul dintre cei doi munți care au rezultat din cantitatea de aluat de mai sus:



8 comentarii:

Unknown spunea...

ce pofta de gogosi mi-ai facut.Arata intr-un mare fel.

Irina spunea...

Bună, Johanna! Aluatul se face muuult muuult mai repede decât la gogoșile dospite. Și timpul de coacere e mai mic. Afară s-a mai răcorit... Deci poftim la gogoși :))

Iar cu dulceață de cireșe au mers ca unse, ca să cresc poftirea :P.

SPOR!

Anonim spunea...

vai de mine, iar salivez citindu-ti retele :D iar gogosile astea nu au nici o mila pentru silueta mea atat de greu recastigata...

Irina spunea...

La mine functioneaza foarte bine ideea (si practica): dimineata poti manca orice! :))))

Mimmi spunea...

De cand nu am mai mancat niste gogosi..pfuu ce pofta mi-ai facut :)

Irina spunea...

Spor, Mimmi! Aluatul se face fluierand...

Cu prajitul e mai complicat, dar o hota buna .... :)))

Multumesc de vizita!

Anonim spunea...

Everything is very open with a precise clarification
of the issues. It was truly informative. Your website is useful.
Thank you for sharing!
Also visit my web site - egoc

Irina spunea...

Hello! Thank you for your visit & appreciation!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.